25 januari, 2010

scä

har pratat med min psykoterapeut idag, den tidigare luna-omgången är full så jag får vackert vänta till den 6 april. han ska skicka en remiss till en dietistgrupp och jag hoppas och ber att det inte är så lång väntetid tills att jag kan få komma dit. tillsvidare så ska jag på samtal hos honom på torsdag. jag är inte helt säker på vad jag gillar det, han är så hård. det kanske behövs att någon ställer mig mot väggen och frågar rakt ut "vad håller du på med?" och "du kommer aldrig komma ur det här om du inte ändrar ditt svartvita tänkande" och så vidare. men jag vill hellre prata med någon som är mjuk, helst en rund mormorskvinna som bryr sig och kan vara den där extrakramen som behövs. jag är så jädrans känslig så det hårda tar liksom. men som sagt, det kanske är meningen.
ovanpå allting så är det jädrans jobbigt att jag måste vara borta mer från jobbet. det känns redan som att jag smiter. kanske scä kan skriva ut ett intyg eller liknande så att det känns mer legitimt...

skulle gå och träna på lunchen idag men jag orkade inte. jag orkade bara inte. sitter nu och försöker slå bort mina skuldkänslor för att jag 1. inte tränade och 2. grundade med 1 dl keso (fullfet) och typ 1 msk solrosfrö för att jag tänkte träna. måste ta en promenad på lunchen i stället och ska gå och låna "ät allt" som min läkare rekommenderade. biblioteket är rätt bra, jag glömmer bara bort att det finns och köper alla böcker i stället.

å. hungrig. fastän att jag har ätit. har fanimej totalt feckat upp min mättnadskänsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar