15 januari, 2010

8-15 januari

fredag 15 januari
lätt huvudvärk. samma brieomelett som sedan jag började. blev lik förbannat hungrig innan lunch så jag åt ett halvt ägg och en liten ostbit. åkte sedan till tatueringsstudion med min underbara lillasyster på lunchen och sedan traskade vi till vurma för att inta en jag-dör-om-jag-inte-får-mat-nuuuu-sallad bestående av sallad (nähä), kyckling, bacon, fetakräm, parmesan, lite tomat och paprika. samt tyvärr en dressing med pepparrot som jag råkade hälla på. jag hatar pepparrot. nu ska jag snart gå hem från jobbet och göra köttfärsbiffar med världens godaste ost - pepper jack cheese från cabot cheese i kanada - och hoppas att jag klarar helgen bra.

* tillägg: stekte upp några skivor aubergine och squash, en plommontomat och lite paprika i kokosfett och åt med egentrillade köttbullar med chiliost i. jag blev ju inte mätt! åt sedan (nästan direkt) typ 2,5 dl turkisk yoghurt, sedan några mandlar och till sist en kvarts brietårta. blev jag äntligen mätt. Jag fattar inte. det handlar inte om hetsätning utan om en otillfredställelse som är ganska obehaglig. än så länge har det varit dagen efter jag tränat och på en dag jag inte har tränat. känner mig dålig som åt så mycket men jag hoppas att det stabiliserar sig snart. har läst på LCHF-forum att det är vanligt att man är hungrig i början, men på något sätt så känns det som att jag är onormal. please, please, låt det stabilisera sig.
hur som helst (för att se något positivt i det hela) så var jag verkligen klar när jag ätit brien och ville absolut inte ha något mer. hade det handlat om kolhydrater/sötsaker i någon form, hade jag inte kunnat sluta. så ändå!



torsdag 14 januari
ont i huvudet. åt en saffranskyckling med crèmefraiche och riven ost plus kokosfett med broccoli- och blomkålsmos till lunch (och o! det var ju det jag åt till lunch på onsdagen också!) men var hungrig under dagen så jag tryckte även i mig typ fem ostskivor med smör på. kände mig dålig. körde ett hårt steppass på kvällen och åt tonfiskgratängen till middag. blev inte mätt men ville inte äta mer.


onsdag 13 januari
lunch = ingen aning. körde ett hårt boxningspass på kvällen och åt en tonfisk- och blomkålsgratäng med smörstekta champinjoner och rödlök och grädde. gott!


tisdag 12 januari
hmm...åt nog kanske för lite igår. hade ont i huvudet och var hungrig hela dagen och blev aldrig riktigt tillfredsställd. var hemma hos p på kvällen, hade köpt med mig en palak paneer från en indier på fridhemsplan men det räckte liksom inte. till slut gav jag upp och gick ut och köpte val- och macadamianötter som jag rostade själv samt några babybelostar. åt en ost och sedan nötter tills jag mådde illa (dock inte alla, ha!). det var inte på något sätt en hetsätning, men ändå fick det mig att känna mig dålig.


måndag 11 januari
avslutade äntligen mitt friskismedlemsskap och påbörjade äntligen mitt satsmedlemsskap. nu har jag haft friskis i två år och det är såå skönt att vara tillbaka på sats. friskis har ingenting att komma med i jämförelse. förutom det förmånliga priset då. men jag har noll träningsglädje på F&S, det är så värdelösa pass att det är pinsamt.
körde ett hårt pumppass på lunchen och har inte den blekaste aning om vad jag åt.


söndag 10 januari
tog en promenad runt skogskyrkogården fast jag var turbotrött (duktiga jag!), åt brieomeletten igen och spenderade dagen med min far. vi åkte till fredells och bauhaus för att kunna sätta upp lampor över mitt matbord. fint som snus blev det! på kvällen åt vi på thaien vid sockenplan och jag lät mig själv ta en kycklinggryta med kokosmjölk (utan ris) för typ första gången. mumsigt gott och jag blev plättmätt!


lördag 9 januari
åt en crème fraicheomelett med brie och en plommontomat, stekt i smör, till frukost. kändes ovant och förbjudet, men faktiskt gott! på något sätt har jag lyckats ställa in mig på att det ska vara gott, har annars haft vansinnigt svårt för feta såser och saker stekta i smör.
gick på tvåtimmars promenad runt orhem med mor och åt senare lunch tillsammans på det nya fantastiska kafé voltaire i farsta. åt en sallad med prosciutto, pesto, kikärter och typ matvete. försökte peta bort det mesta av matvetet, lade till smör (rysning) men åt en del av kikärterna...
på kvällen åt jag middag hos mor och far vid 20.00 och jag var fortfarande inte hungrig. har aldrig hänt! åt en köttbit med grillade grönsaker med massor av olja samt broccoli- och blomkålsmos med fullfet crème fraiche. Åt mindre än vanligt och var fullkomligt proppmätt!

fredag 8 januari
började så smått med LCHF, men åt min sista havregrynsgröt på morgonen. åt sallad och grillspett till lunch från personalmatsalen men för en gångs skull så lade jag även till fetaost och fullfet crème fraiche vilket jag stod mig länge på. middagen kommer jag inte ihåg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar