26 januari, 2010

det här måste få ett slut

idag har jag hetsat igen. jag har klarat mig från hets (dock ej från överätning) sedan i torsdags, men idag var det dags att bygga på min valrossfigur igen.
dagen började bra med min havregrynsgröt (som jag numera kokar på mellanmjölk för att få i mig fett) med lin- och solrosfrön plus ett ägg. till mellanmål blev det ett ägg. så långt allt bra. sedan barkade det utför. var alltjämt hungrig. eller vad är hungrig, jag kan ju inte tyda mina kroppssignaler längre?
köpte nötter. gick och köpte mer nötter plus ett stort "lunchbröd". åt brödet tillsammans med min matlåda som bestod av några bitar fläskfilé, typ trefyra klyftpotatisbitar och lite morötter, plus lite sallad. jag blev mätt ganska snabbt men åt ändå upp hela brödet, fastän att jag fick ont i magen. därefter fortsatte jag med typ sju halva kärleksmums. hade ont i magen och mådde illa men ville bara äta upp dem så att de tog slut. skulle träna med mamma efter jobbet men orkade inte (jag orkar ingenting just nu) och var väldans nöjd när hon tog beslutet att vi inte skulle gå.
åkte till hötorget, köpte typ 1,5hg godis (VARFÖR?! JAG VAR JU INTE ENS SUGEN!! det var BARA för att jag var inne i en hets - nu eller aldrig - HATA!) och gick till slussen där jag mötte upp mor och så gick vi gemensamt till skanstull.
tänkte inte äta middag men jodå, det blev två stycken valnötsfrallor med vitlöksost/chiliost och en kopp thé. var inte hungrig men åt den första frallan ändå, sedan åt jag den andra för att det var gott, fastän min mage protesterade. jag önskar att jag kunde konsten att kräkas på beställning.

har börjat läsa "ät allt", jag hoppas på att den kan hjälpa mig en bit på vägen innan jag får påbörja min behandling på scä. just nu känns allt så oöverstigligt. har ingen motivation eller kraft att ta tag i mig själv. ingen styrka att sluta hetsa och äta normalt igen. ingen styrka att börja träna igen. jag som är träningsnarkoman i vanliga fall. vem är jag nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar