24 januari, 2010

helgen

igår gjorde jag omelett till frukost, i tron att jag skulle vara mätt läääänge, men icket. jag var plättmätt ett bra tag, men jag blev snabbt svimmig därefter. var på en liten promenad med mor och far på skogskyrkogården men var bara hungrig, svimfärdig, trött och gråtig. tårarna rann då och då men jag lyckades dölja det. livet kändes bara trött och deppigt.
sedan åkte vi till farsta och jag och mor åt varsin "kyckling special" på kafé voltaire, alltid lika himmelsk. jag vet inte om mamma och pappa var stressade men de frågade om det var okej att de gick vidare till clas ohlsson medan jag försökte klämma i mig min andra kopp thé. jag sade att det var okej, men hoppades på att de skulle märka att jag inte alls ville vara ensam. det gjorde de inte. iff, det var en jobbig, konstig dag...många känslor just nu.

fick sedan skjuts till p, vi gick och handlade lördagsmiddag - tacos. gott men åt tre(!) stycken. det borde jag verkligen inte ha gjort, var egentligen mätt efter två, men det var ju så gott. övertalade mig själv om att det var för att inte få hetssug, men jag vete fan. åt i alla fall en halv knäckemacka med ost senare på kvällen.

det viktigaste är dock att vi hade en väldigt, väldigt trevlig kväll. tittade på "up in the air" (sådär va) och några avsnitt av "30 rock". sov riktigt dåligt, får ont i ryggen av hans lilla säng...

imorse åt vi en stooor frukost med ciabatta, ägg, polarkaka, ost och thé till ett avsnitt av 30 rock. sedan gick vi på en promenad runt sjöarna, och på isen på råstasjön. solen sken för första gången på länge, härligt. såg några till avsnitt av 30 rock och jag åt en polarkaka med philadelphia och en knäckemacka. fasiken alltså.
pappa hämtade mig och jag åt en skål nudlar med en knäckemacka och chiliost hos dem. vi skulle senare ut och äta men jag var för mätt så jag köpte i stället en stor ciabatta med soltorkade tomater och smällde i mig hela den med keso och ägg, vitlöksost och sedan chiliost med två baljor thé. ingen bra mat och jag åt upp hela ciabattan bara för att det var gott.
detta är inte bra för min kropp rent viktmässigt, mina lår går ihop som aldrig förr och jag är stor som ett hus. men jag har inte hetsat för jag gör stor skillnad vid att överäta och att hetsa.

nu är det slutätet för idag. borde gå och fixa sallad och riva morötter till jobbet i veckan men jag orkar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar