25 mars, 2010

scä

har nu gått tre av fem gånger på lunchgruppen och tycker det är en riktigt trevlig "tillställning". vi är fyra tjejer plus dietisten och alla är så otroligt trevliga, öppna och stöttande så jag ser fram emot att gå dit. det är en konstig känsla att kunna prata så öppet om min och de andras ätstörning "har du inte kräkts på hela veckan? wow, vad du är duktig, grattis!". jag gillar dem verkligen.

vi är en salig blandning av åldrar och ätproblem, från hets till hets och inte känna någon mättnadskänsla alls till anorexi, till hets med dagliga kräkningar sedan 1976.

och jag har blivit bättre. i stället för att hetsa 4-5ggr/vecka så har jag nu endast gjort det 1 gång på 2 veckor. suget kommer fortfarande ibland men jag lär mig att tillåta mig själv att äta vuxenportioner av mat, lagad mat både till lunch och middag och ordentliga mellanmål. då går det så otroligt mycket bättre. har fortfarande problem med helgerna men jag kämpar för att klara dem med. försöker lära mig att acceptera min kropp, det går sådär. men jag försöker.

1 kommentar:

  1. Duktig du är!!! Önskar att jag också var med i en stöttande grupp. Ta hand om dig :)

    SvaraRadera