02 mars, 2010

on a more positive note

solen tittar fram idag. hej solen!

2 kommentarer:

  1. Om man ska vara petig så var det Fontex för mig och sedan Fluoxetin för mig med ;) men jag skrev inte det eftersom det ju är exakt samma substans.
    Varför jag bytte? Jo, första omgången på Fluoxetin så funkade det bra för mig, b.l.a. vad det gällde att komma in i ett bra ätsätt..följde matschema till punkt och pricka verkligen och mådde väl allmänt bättre så vitt jag minns.
    Andra gången(några år senare)så kände jag mig så jäkla avstängd och omänsklig av det(gick i en typ av gruppterapi 4dagar i veckan och kände typ ingen empati för de andra och fick liksom låtsas för att jag kände mig så vidrig)och dessutom kände jag mig väldigt speedad.
    Förutom att jag blev båda gångerna jag gick på Fluoxetinet blev skitvarm/svettig som en biverning jag hade hela tiden (hade andra biverkningar med, men mest på hög dos)

    När det var dags för en till antidepressiv omgång så valde jag själv Cipralex efter att ha kollat upp den och sett att den hör till de mediciner som ger minst biverkningar och just därför även ges till äldre människor som ju tål mediciner betydligt sämre.
    Så eftersom jag är känslig som tusan både vad det gäller mediciner och det mesta annat så blidde det den =)

    Föresten så heter jag Lena på riktigt, men det säger jag inte till någon annan än dig heller.
    På bloggen har jag nu bestämt mig för att heta Estelle från och med nu.

    Nej, jag hade inte sett ditt svar om Cipralex :)
    Jag åt Fontex, och sedan Fluoxetin, i ett och ett halvt år totalt. Jag gjorde det stora misstaget och slutade för att jag mådde "bra" och inte ville äta längre, det kändes som ett misslyckande. Vad var jag och vad var medicinen? Sedan dess (slutade januari 2006) så har jag gått upp och ner i mitt mående, eller in och ut ur depression är ett annat sätt att säga det. Har fått Fluoxetin utskrivet en gång under dessa år men valde att inte hämta ut det för att jag var rädd.
    Hur kommer det sig att du bytt från Fluoxetin till Cipralex?

    Har höjt dosen idag, är ju fortfarande under upptrappning, och vill inte veta hur mycket jag kommer att kallsvettas under de nästkommande nätterna/veckorna...

    SvaraRadera
  2. Sorry! Nu kom din fråga med, glömde ta bort den när jag skrev (för att minnas vad du skrev och så)

    SvaraRadera