14 december, 2009

och om julen.

där kom den. julstressen.
jag som är pepp varje år och ska baka än det ena, än det andra och ge bort i små fina förpackningar, får stressfrossa vid den här tidpunkten. jag har inte börjat. jag har tänkt sedan november och valt ut recept och det ena med det tredje men nu känns inga recept roliga längre. jag är dessutom rädd för att jag ska äta av det goda själv, för det får jag inte. nu väntar svält i kontrollerade former.
recept ska väljas, ingredienser och burkar ska köpas in, skiten ska göras och...jag vill bara gå och lägga mig under en sten och vakna upp igen till våren. knepigt när jag egentligen tycker att det är mysigt att baka, men det är just det att jag inte får smaka själv som stressar livet ur mig, kommer jag klara av att inte smaka?
och jag har inte handlat alla julklappar än. för mig som vill vara klar i november så är den 14 december jävlaskitstressat. jag tycker inte mina klappar känns klockrena så jag måste försöka komma på ytterligare saker men jag vet inte. åååååååååååå, jag orkar inte. jag orkar bara inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar